Tisztelt Ügyfeleink! 2017. március 1-jétől megváltozik az ÁSZF, melyet megtekinthetnek ide kattintva.
Most akciós áron hívhatja kedvenc körzetét. Akciós árlistánkat az Akciós áraink menüpont alatt érheti el.

 

facebook-logo-png-17

felkialtojelA menüpontokra is rálehet kattintani!


Főoldal GYIK Gyakran Ismételt Kérdések

Gyakran Ismételt Kérdések

Hol történik a regisztráció?

Regisztrálni a www.fonio.hu weblap Regisztráció menüpontjában lehet. A megnyíló ablakban megjelenő utasításoknak megfelelően kell végrehajtani a regisztrációt. A csillaggal megjelölt mezők kitöltése kötelező.

A regisztrációt követően hol lehet feltölteni az egyenleget?

Ha sikeres volt a regisztrálás, úgy rendelkezik már egy belépési névvel és egy jelszóval! A weboldalunkon (www.fonio.hu) az ÜGYFÉLSZOLGÁLAT menüpontban tud ezekkel az adatokkal belépni egy önálló oldalra. Ezután válassza ki az EGYENLEGFELTÖLTÉS menüpontot, mert itt tudja elvégezni a telefonáláshoz szükséges egyenleg feltöltését a megvásárolt feltöltő kártya segítségével. A Fonio kártyás feltöltés megkezdéséhez válassza ki a FONIO feltöltő kártya lehetőséget és kattintson a TOVÁBB gombra! A kártya hátoldalán találhatja a sorszámot, rögzítse be oly módon, ahogyan azt ott látja, tehát nagybetűvel, kötőjel használatával. A kártyaszámot Ön a kártya szétnyitása után, belül jobb oldalon találja meg FELTÖLTŐ KÓD megjelöléssel. Írja be pontosan a számsorozatot, majd ellenőrizze le a beírt kártya adatokat! Ha pontos volt a gépelése, úgy kattintson a FELTÖLTÉS nyomógombra! Az egyenleg sikeres feltöltéséről a weboldal tájékoztatja és a regisztrálás során megadott e-mail címre is küld értesítést. Lépjen ki az ablakban található KILÉPÉS szövegre kattintva!
FONTOS! A regisztráció utáni közvetlen az első egyenleg feltöltés után 365 nap áll a rendelkezésére, hogy lebeszélje 100%-ban a feltöltött értéket. Amennyiben a 365 nap lejárta előtt még lebeszélhető egyenleggel rendelkezik, úgy újra fel kell tölteni ugyan olyan értékkel, mint a regisztrációnál tette. 
Például: a regisztráció során 2000,- Ft-al töltött fel, majd a 364. napon maradt még 500,-Ft az egyenlegén. Ahhoz, hogy a regisztrációja megmaradjon, fel kell töltenie újabb 2000,-Ft-al, így az egyenlege 2500,-Ft lett és újra 365 nap áll a rendelkezésére, hogy ezt az összeget lebeszélje!

Milyen eszközökkel telefonálhatok?

Az alábbi lehetőségek állnak a rendelkezésére a telefonálás megkezdéséhez. A számítógépre telepíthet ingyenes kliens programokat (X-LITE vagy NINJA, lásd LETÖLTÉSEK) Internet telefon átjáró (LINKSYS PAP2T, lásd LETÖLTÉSEK-ben) eszköz segítségével VOIP telefonok segítségével (a PAP2T tippeket adhat a beállításhoz) 
Olyan mobiltelefon segítségével amely támogatja az internet alapú hangátvitelt és ennek megfelően rendelkezésre áll a telefon számára valamiféle internet csatlakozási lehetőség. Ez lehet mobil internet előfizetés, vagy otthoni, illetve munkahelyi vlan hálózat. Ehez szükség van egy Fring nevű programra, ami letölthető a "http://www.fring.com" oldalról. A weblap a szükséges adatok megadását követően sms-ben küld egy linket a mobiltelefonra. Ebben az üzenetben egy link szerepel, melyre kattintva megkezdődik a program letöltése, majd telepítése. A weblapról csak a teljes telepítést követően lépjen ki, ugyanis az oldal végig segítséget nyújt a beállításokhoz!

Hogyan telefonáljak, tárcsázzak?

Bármilyen országba is kíván telefonálni (Magyarországra is), mindig a nemzetközi forma szerint kell tárcsázni. Először az ország hívószámát, majd az országon belüli körzetszámot, majd a tényleges hívószámot kell beütnie! 

Például egy budapesti 06(1)999-0510 telefonszám esetében: 003619990510 

Hogyan juthatok "magyarországi" hívószámhoz?

Földrajzi területhez kötött hívószámokat csak az adott területen telepített végponthoz igényelhető.

A hívószám igényléshez minden esetben szükséges a hívószámigénylő lap pontos kitöltése és fax, e-mail, vagy posta útján történő megküldése.
  • E-mail: hivoszamok@fonio.hu
  • Fax: 62/611-612
  • Postacím: 6900 Makó, Bajcsy-Zs. ltp. A/4 lph. B ép. 4/13.

Hogyan kapcsolhatok tovább egy másik melléknek,végpontnak?

#1(végpont=mellékszáma)#1. Példa: kapcsolás a 015-ös végpontra: #1015#1

Hogyan tudom a hívásvárakoztatást használni?

#2-vel lehet tartásba helyezni a kívánt vonalat, majd *221-el visszavenni az első tartottat. A tartás alatt várakoztató zene szól. A használatához a LINKSYS eszközökben a DIAL PLAN módosítása szükséges!

Hogyan történik bejövő hívások átirányítása?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a bejövő hívás szabályaiban/incoming call rules ikonra kattintva, be lehet állítani azt, hogy hívási esemény során: foglalt, nem válaszol, vagy nem elérhető, akkor egy külső, akár mobiltelefonszámra kerüljön a bejövő hívás átirányításra. Mivel a rendszer az átirányítást hívásként kezeli, az átirányítás díja megegyezik a "percdíj" táblázatban közölt hívásdíjakkal.

Meg lehet-e oldani, hogy egy mellék hívásakor egyszerre több helyen csöngjön a telefon?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a Phone Terminal Setup ikonra kattintva kell kiválasztani RING ALL részt, és aitt kell megadni azokat az elérhető mellékeket/végpontokat, melyeken szükséges egy végpont bejövő hívásainak jelzése. Ehhez először létre kell hozni egy INTERCOM/PAGING új végződést, amit nem szükséges beparaméterezni!

Hogyan lehet "csengetés vándorlást kialakítani?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a bejövő hívás szabályaiban/incoming call rules ikonra kattintva, be lehet állítani, hogy ha foglalt/busy akkor automatikusan irányítódjon át a bejövő hívás egy másik belső végpontra/mellékre. Ilyen elven akár 5-10 telefonon is végig vándorolhat a bejövő hívás.

Hogyan működik a hívószámkijelzés?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a Phone Terminal Setup ikonra kattintva az Use the following Caller-ID részben lehet kiválasztani a végponthoz tartozó publikus hívószámot! A megfelelő beállítást követően bármely mellékről történő hívásindításkor a megadott hívószám fog megjelenni a hívott készülék kijelzőjén. A hívószám kijelzés szolgáltatás során előfordulhatnak téves, vagy pontatlan hívószám továbbítások, melyeket rajtunk kívülálló tényezők befolyásolnak, így a pontos hívószámkijelzésért felelősséget felelősséget vállalni nem tudunk. A hívószám továbbítás kb. 98%-os biztonsággal hajtódik végre.

Hogyan lehet megvalósítani a konferenciahívást mellékek között?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet létrehozni egy konferencia végpontot, majd ahhoz társítani kell egy publikus, például magyarországi hívószámot. Az így elérhető a konferencia beszélgetés nem csak egy ügyfél végpontjai között jöhet létre, hanem a fonio hálózat tagjai közül bárki bekapcsolható a beszélgetésbe! Az egyes végpontok is létrehozhatnak maguktól is konferenciaszobát a többi végponttársaknak a 8(végpontszáma)# parancs segítségével. Például: 8001# paranccsal tudja a *001-es végpont megnyitni a konferencia szobáját saját végponttársai számára. Ebbe a szobába például a *100-as végpont úgy tud kapcsolódni, hogy felhívja a 8001 konferenciaszobát! Mindenek előtt el kell készíteni a végpontotokat az alábbi módon: 
https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a Phone Terminal Setup ikonra kattintva lehet beállítani a konferencia szolgáltatást. Itt csak az első három sort kell engedélyezni, majd a csatlakozhatók számát kell beállítani!

A hang-postafiók hol és milyen terjedelemben tárolja az üzeneteket?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a Phone Terminal Setup ikonra kattintva lehet beállítani az üzenetrögzítő funkciót/Voicemail! Az érkezett üzeneteket a MAILBOX részben hallgathatók meg, vagy tölthetők le, illetve ugyanitt törölhetőek! A hangfile WAV formátumú és mérete 1 perc hívás esetén 1MB.

A faxszerver hol és milyen terjedelemben tárolja az üzeneteket?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a Phone Terminal Setup ikonra kattintva lehet beállítani a faxfogadási funkciót/Fax Center! A faxok fogadása a megfelelő beállításokat követően a megadott e-mail címen történik PDF formátumban.

A kimenő hívások összegben történő korlátozása megvalósítható-e mellékenként?

Kimenő hívásokat korlátozni csak regisztrált és fonio azonosítóval rendelkező végpontokon lehet. Olyan melléken, mely nem rendelkezik azonosítóval, ebből adódóan önálló egyenleggel, nem lehetséges a melléken történő kimenő hívások korlátozása.

Lehetséges-e a mellékenkénti bontásban történő számlázás?

Igen, de számla kiállítása csak a főszám regisztrációja során megadott adatokra lehetséges.

Hogyan hozható létre IVR?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet létrehozni IVR végpontot (Add Extension). A végpont létrehozása után célszerű elkészíteni a hang fájlokat wav formátumban. A hangfájlokat az IVR végponton belüli Sounds/Hangok részben kell egy külön mappába feltölteni. A hanganyag feltöltését követően, ki kell választani az IVR Setup ikont az IVR végponton belül. Ezután az IVR környezet hozzáadása ikont kell kiválasztania, és elnevezni a projectet. Ezt követően a KEZDET részbe célszerű elhelyezni a hangfájlok lejátszása parancsot, majd a szám billentyűkhöz pedig az átirányítási cél-végpont paranccsal a kívánt végpontot/melléket kiválasztani. Ez a művelet a legfontosabb, hisz itt állítható be, hogy kit melyik melléken, végződésen tud elérni a hívó fél! A KEZDET részben több hangfájl is felhelyezhető, így nem szükséges "egy lélegzetvétellel felmondani a kívánt szöveget. A beállítások elkészültét követően kell elindítani az IVR generálása menüpontot. Ha elkészült az IVR, vissza lehet térni ahhoz a képernyőhöz, ahol a végpontok vannak felsorolva! Legutoljára maradt a hívószám társítása az IVR végponthoz. Meg kell jegyezni, hogy rendelkezni kell egy olyan publikus hívószámmal, mely a 001* végződéshez van társítva. Ezt követően el kell venni a 001-től a hívószámot, majd át kell helyezni az IVR végpontra. A művelet a következő: Be kell lépni a 001-es végpontba, majd a Végpont jogosultságok részben a bejövő telefonszám választása részben ki kell jelölni a jobb oldali ablakban a kívánt számot, majd rákattintani a balra mutató nyílsor gombra. Mindezek után jóvá kell hagyni a beállításokat az "OK" gomb megnyomásával, majd ismét vissza kell lépni a végpontokat megjelenítő képernyőig. Itt be kell lépni IVR végpontba, és a Végpont jogosultságok részben a bejövő telefonszám választása részben ki kell jelölni a bal oldali ablakban a kívánt számot, majd a jobbra mutató nyílsor gombbal hozzáadni a számot. A műveletet ismét az "OK" gombbal érvényesíteni kell. Mindezek után a hívó felet az IVR fogadja és látja el a megfelelő végponthoz történő kapcsoláshoz szükséges információkal.

Hogyan lehetséges a beszélgetések rögzítése és hogyan hallgathatók vissza a rögzített hívások?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet a kívánt végpontot kiválasztani, és ott a Phone Terminal Setup ikonra kattintva lehet beállítani a hívásrögzítés részben kétféleképpen: 
  • minden, ki és bejövő hívást automatikusan rögzíthet 
  • csak a *1 billentyű leütésére kezdődik meg a beszélgetés rögzítése 
A hangrögzítés formátuma WAV és 1perc kb. 1MB. 
A rögzített hívások részben megtekinthető, illetve letölthetőek és meghallgathatóak a rögzített beszélgetések.

Hogyan lehet várakozósort / Queue végződést létrehozni?

https:/sip.fonio.hu adminisztrációs felületünkön a belépés után lehet létrehozni a QUEUE végpontot Add Extension). Miután létre lett hozva a végpont, a QUEUE SETUP ikonra kattintva a beállítások finomhangolás felületen kell elvégezni a szükséges konfigurációt. Az elnevezés után célszerű először a RING ALL opciót és a 10mp-es várakozási időt kipróbálni. A lehetséges mellékek közül a bal oldali ablakból helyezze át azokat a végpontokat, melyek részt vehetnek a hívások fogadásában. Ezek után el kell menteni a beállított adatokat az OK gombra történő kattintással. A QUEUE AGENTS ablakban láthatóak a résztvevő végződések. Ebben az állapotban még mindegyik végződés neve mellett az S oszlopban szürke a figura, amely= Agent is logged off jelölésű. Minden végződést ON állásba kell helyezni oly módon, hogy a végződések telefonkészülékeiről fel kell hívni a *96 számot. A rendszer ezen keresztül fogadja minden egyes végponttól az egyszeri várakozósorhoz történő csatlakozást. A lecsatlakozáshoz tárcsázni kell a vezérlszámot, ami *98. Ezek után ehhez a végződéshez publikus telefonszámot lehet társítani (mint az IVR-nél), illetve az IVR-be lehet beleépíteni!

Hogyan valósítható meg a LINKSYS PAP2T DIAL PLAN módosítása, hogy a végződések tárcsázhatóak legyenek *-al ?

A PAP2T weboldalának behívása után, ki kell választani a BASIC VIEW helyett az ADVANCED VIEW nézetet. Ezután ki kell jelölni a módosítani kívánt csatornát: LINE1 vagy LINE2. A képernyő alsó harmadában található meg a DIAL PLAN rész, mely adatmezőbe be kell illeszteni a következő szekvenciát! (*xx|*xxx |[3469]11|0|xxxx*xxx|00|[2-9]xxxxxx|1xxx[2-9]xxxxxxS0|xxxxxxxxxxxx.)

Mit jelentenek az X-LITE ingyenes kliens szoftver képernyő hibaüzenetei?

  • 404 User Not Found / Nem létező felhasználói név 
  • 403 Forbidden / Valamilyen okból nincs joga hívni (rossz jelszó) 
  • 403 Authentication use…/ nem megfelelő adat lett meg adva az AUTH-nál 
  • 408 TimeOut / A serverre időtúllépés miatt nem sikerült csatlakozni. (Tűzfal?!) 
  • 503 Service Unavailable / A szolgáltatóhoz nem megfelelő adatot írt be!

Egyéb lehetséges hibakódok

  • 1xx: Információ jellegű (Informational - Request received, continuing process) 
  • 2xx: Sikeres (Success - The action was successfully received, understood, and accepted) 
  • 3xx: Átirányítás (Redirection - Further action must be taken in order to complete the request) 
  • 4xx: Kliens hiba (Client Error - The request contains bad syntax or cannot be fulfilled) 
  • 5xx: Szerver hiba (Server Error - The server failed to fulfill an apparently valid request) 
  • 100: Tovább folytatom (Continue) 
  • 101 : Protokoll csere (Switching Protocols) 
  • 200 : OK 
  • 201 : Kész. (Created) 
  • 202 : Elfogadva (Accepted) 
  • 203 : Nem hiteles információ (Non-Authoritative Information) 
  • 204 : Üres tartalom (No Content) 
  • 205 : Rejtett tartalom (Reset Content) 
  • 206 : Részleges tartalom (Partial Content) 
  • 300 : Több választási lehetőség (Multiple Choices) 
  • 301 : Átmenetileg más helyre moztagott (Moved Permanently) 
  • 302 : Rendben (Found) 
  • 303 : Lásd másutt (See Other) 
  • 304 : Nem változott (Not Modified) 
  • 305 : Használj proxyt (Use Proxy) 
  • 307 : Átmenetileg átirányitva (Temporary Redirect) 
  • 400 : Hibás kérés (Bad Request) 
  • 401 : Authentikáció szükséges (Unauthorized) 
  • 402 : Élőfizetőnek (Payment Required) 
  • 403 : Tiltott (Forbidden) 
  • 404 : Nincs találat (Not Found) 
  • 405 : Methódus nem megengedett (Method Not Allowed) 
  • 406 : Nem elfogadható (Not Acceptable) 
  • 407 : Proxy authentikáció szükséges (Proxy Authentication Required) 
  • 408 : Időtúllépés (Request Time-out) 
  • 409 : Konfliktus (Conflict) 
  • 410 : Eltűnt (Gone) 
  • 411 : Hossz szüskéges (Length Required) 
  • 412 : Előfeltétel nem teljesült (Precondition Failed) 
  • 413 : Kérés túl nagy (Request Entity Too Large) 
  • 414 : Kérés URL túl hosszú (Request-URI Too Large) 
  • 415 : Nem támogatott médiatípus (Unsupported Media Type) 
  • 416 : Kérés tartomány nem meghatározható (Requested range not satisfiable) 
  • 417 : (Expectation Failed) 
  • 500 : Belső szerver hiba (Internal Server Error) 
  • 501 : Nincs implemenálva (Not Implemented) 
  • 502 : Hibás kapu (Bad Gateway) 
  • 503 : Szolgáltatás nem elérhető (Service Unavailable) 
  • 504 : (Gateway Time-out) 
  • 505 : HTTP verzió nem támogatott (HTTP Version not supported)

Hogyan hozható létre új végződés, ÜGYFÉL/Client alá?

Be kell lépni a SIP-be a https://sip.fonio.hu weboldalon a belépési névvel és jelszóval! 
Javaslat:a 002-es Callback-en nevégezzen semmi beállítást. 
  • ADD EXTENSION kiválasztása 
  • csillaggal jelöltek kitöltése (ékezet nélkül) Fontos: a Login name legyen más mint az eddigi. 
  • Extension Type: Phone Terminal 
  • Billing plan: legördíteni és az egyetlen lehetségest kiválasztani 
  • Ezután OK (maradhat a jobbalsó sarokban a kijelölés) 
A következő oldalon: 
  • pipát kell tenni mindkét mondat elé: Extenson is multi user és a Sound manager 
  • Disk space minimumra állítani 30MB 
  • Max Concurrent call pedig legyen minimum 2 
Ezek után ki kell venni a pipát a Select extension type parameters szöveg mellől, majd OK! 
Ezzel kész a telefon végződés létrehozása. Az apróbb finom beállításokat végződésenként a Phone Terminal Setup részeben lehet megtenni a GYIK alapján!

Telefon végződéshez társított publikus, megvásárolt hívószámok áthelyezése más végződéshez:

A feladat az, hogy elvegyük például a *001 végződéstől a hívószámot és áthelyezzük a kívánt végpontra: 
A művelet végrehajtásához be kell lépni a *001-es Extension/végpontba, majd a Végpont jogosultságok/PERMISSIONS részben a bejövő telefonszám választása/ Incoming Phone Number selection részben rá kell állni a jobb oldali ablakban a kívánt számra. Rá kell kattintani a balra mutató nyílsor gombra. Ezután OK. Visszalépés addig a szintig, ahol az összes végpont látható. Ezután be kell lépni a kívánt extension/végpontba, és a Végpont jogosultságok/PERMISSIONS részben a bejövő telefonszám választása/ Incoming Phone Number selection részben rá kell álni a bal oldali ablakban a kívánt számra, majd a jobbra mutató nyílsor gombbal hozzáadni a számot. A műveletet az OK gomb megnyomásával érvényesíteni kell!

Hogyan kell a KE2001A IP telefont beállítani?

  1. A készüléket kizárólag Internet Explorer böngészöbel állíthatóbe. 
  2. A böngéstő címsorába beírjuk a készülék IP címét, például 192.168.2.115 
  3. A készülék azonosítást fog kérni.(felhasználónév:user jelszó:voip)
  4. Voip Related felratra kattintva a következő beállításokat kell alkalmazni:

KE2001 IP telefon

KE2001A IP telefon TONE üzemmód beállítása

A készülék IP címét beírjuk a böngészőnk címsorába ez általában 192.168.1. x

tone

Az eszköz kér egy felhasználóneves és egy jelszót

Ez alapesetben user/voip

A megjelenő képernyőn a Voip Related menüpontot választjuk

tone

 

és a DTMF Relay Type-ot inband-ra kapcsoljuk

tone

 

FONTOS:

A változások csak Internet Expoler segítségével állíthatók be helyesen!

Asterisk beállítás SIP TRUNK

Asterisk esetén: ezt kell TRUNK-nek beállitani:

type=peer
secret=jelszó
username=ügyfélazonosító*végpont (pl. 12345*001)
host=sip.fonio.hu
fromuser=ügyfélazonosító*végpont (pl. 12345*001)
nat=no
insecure=very
context=netfone-incoming
disallow=all
allow=ulaw&alaw
canreinvite=no
dtmfmode=auto

FAX küldése és díja

Külső FAX készülékekre csak nemzetközi hívószám formátumba adják meg a hívószámot! (pl.: 0036XXXXXXXX)

A FAX küldés díja ugyanannyiba kerül, mint egy normál hívás. A FAX díja az adat mennyiségétől és feldolgozásának idejétől függ. Az elszámolás másodperc alapú és mindig az adott hívószám körzetre vonatkozik!

Fonio VoIP szolgáltatás használata Android rendszerű mobiltelefonon, táblagépen

A VoIP telefonszolgáltatás Android operációs rendszert alkalmazó mobiltelefonokon, táblagépeken is jól alkalmazható vagy a telefon mobil Internet kapcsolatát vagy az ingyenes WiFi kapcsolatot használva.

 

 

A rendszer használatához szükség van a Google Play-ről letölthető Bria Android Edition szoftverre, amely 2.000 Ft körüli árával egy jól használható szoftver.

A program telepítése után el kell végezni a beállításokat, amellyel fel lehet lépni a Fonio hálózatra.

 

 

 

A FONIO VoIP szolgáltató által biztosított kapcsolat esetében a SIP GENERIC szolgáltatót kell választani.


A regisztrációs adatok beállítása:

 

 

 

A megjelenő képernyőn a következő beállításokat kell elvégeznie:
•    ACCOUNT NAME: egy nevet kell megadnia, amellyel a kapcsolatot lehet azonosítani. Például: Fonio – VoIP
•    DISPLAY NAME: A szolgáltató által adott LOGIN nevet kell beírni
•    USER NAME: A szolgáltató által adott felhasználó nevet kell megadni, ami egy 4 jegyű és egy 3 jegyű szám közöttük a * karakter. Például: 1111*001
•    PASSWORD: A szolgáltató által adott jelszó
•    DOMAIN: a szolgáltató szervere. FONIO VoIP szolgáltatás esetén: síp.fonio.hu

A többi adatot nem kell megadni. Ha mindent helyesen végeztünk el, akkor a kapcsolatnak létre kell jönnie. A kezdő képernyőn meg kell jelennie a kapcsolat nevének (FONIO – VoIP) és mellette a kapcsolat létrejöttét jelző zöld nyílnak kell megjelennie.

Telefonhíváshoz a PHONE gombot érintse meg a kijelző alján, majd írja be a hívandó telefonszámot. A hívás megkezdéséhez érintse meg zöld telefongombot.

CSIpSimple beállítása Androidos telefonokon

1. lépés: Új fiók

2. lépés: Általános fiókbeállításoknál Advanced

3. lépés:
- Fiók neve: egyéni ( pl fonio.hu)
- Hívó neve: egyéni
- Szerver: sip.fonio.hu
- Felhasználónév: teljes rövid hívószáma (pl.: 1234*001)
- Sip authentication ID: üresen lehet hagyni
- Jelszó: végpontjának jelszava!
- Használjon TCP-t (ne UDP-t) nem kell bepipálni
- Proxy: ha hálózatában nincs akkor ezt is hagyja üresen

Ha zöld lesz a fióknév akkor felregisztrált a hálózatunkra. Egyes mobil szolgáltatóknál pl T-mobile és Vodafone bizonyos alap internetes csomagoknál tiltják a VOIP átviteleket, ha ilyen probléma adódna kérje szolgáltatója tanácsát.

Végpontok csoportba rendezése, hogy belső mellékként lehessen kezelni

1. lépés: sip.fonio.hu bejelentkezés
2. lépés: az első végpontra rákattintani.
3. lépés: Rules and Phone numbers és bepipálni a Extension is multi user aware részt.
4. lépés: Mindegyik végpontra meg kell ismételni a 2. lépéstől.

Hogyan változtathatom meg a jelszavaimat?

Belépési jelszó megváltoztatása a sip.fonio.hu és a fonio.hu oldalakra:

sip.fonio.hu / felhasználó név és jelszóval belépés/ -> edit client -> itt változtassa meg jelszavát majd nyomja meg a lap alján az "ok" gombot

A végponthoz tartozó jelszó megváltoztatása:


sip.fonio.hu / felhasználó név és jelszóval belépés/ -> kattintson a változtatni kívánt végpontra / pl :1111*001/ -> edit extension -> itt változtassa meg jelszavát majd nyomja meg a lap alján az "ok" gombot -> Provisioning and SIP -> SIP Preferences -> Use the same password with interface / vegye ki a pipát és írja be új jelszavát/ -> nyomja meg az "ok" gombot.

Ha a végpont jelszavát megváltoztatja, utána a készülékében is meg kell változtatni az új jelszót!

Vehetek-e a Fonio-tól IP telefont?

A Fonio forgalmaz IP alapú telefonokat, illetve hozzá tartozó adaptereket is. Ezeket a készülékeket megtalálja a Díjaink menüpont alatt található részekben. A készülékek megrendeléséhez írjon e-mailt az info@fonio.hu e-mail címre, a tárgyban tüntesse fel a Készülékmegrendelés szót.

Az üzenetben szerepelnie kell a következő adatoknak: számlázási név és cím, kapcsolattartó telefonszám, e-mail cím, cég esetén adószám, szállítási név és cím.

IPhone beállítása Zoiper segítségével





Android okostelefon beállítása Zoiper segítségével

Zoiper alkalmazás: LINK

Az alkalmazást megnyitva zárjuk be a felugró ajánlatot!

1. Szerk. fül kiválasztása

2. Fiókok menüpont kiválasztása

3. Fiók hozzáadása menüpont

4. A kérdésnél válasszuk az Igen lehetőséget

5. A második kérdésnél válasszuk a következő lehetőséget: Manual configuration

6. SIP menüpont kiválasztása

7. A következő sorokat kell kitölteni mindenképpen:

  • Fiók név - bármit beírhat
  • Szervercím - sip.fonio.hu
  • Felhasználási név - ügyfélazonosító*végpont
  • Jelszó - megadott vagy az ügyfélszolgálattól kapott jelszó a végponthoz
  • Lejjebb görgetve: Number Rewriting (pipáljuk ki a Use Number Rewriting menüpontot, majd a Rewrite International Options menüpontban válasszuk ki a 00 lehetőséget)

Cisco SPA112 beállításai

Az adapter IP címének lekérése:

  1. A csatlakoztatott telefon eszközön tárcsázzuk a ****-ot (négy csillag) – IVR hangos menübe történő belépés.
    Majd tárcsázzuk a 110#-et és hallgassuk le a diktált voip adapter IP címét (Figyelem, a diktálás angol nyelven történik!)
  2. A routere ARP táblázatában az eszköz SPA112-ként jelenik meg, ugyanott látható, hogy az eszköz milyen IP címet kapott. (A routerbe való belépés a következő módon történik: Nyissa meg a számítógépen a Vezérlőpultot, azon belül a Hálózati és megosztási központot, és lesz egy olyan sor, hogy Kapcsolatok, a mellette lévő feliratra kattintsunk rá [Ethernet/Wi-Fi], kattintsunk a Részletek gombra és a táblázatban a az IPv4 alapérmezett átjáró melletti IP címet írjuk be a böngészőbe, ezzel meghívva azt. A routerbe való belépés általában a következő adatokkal történik: admin / admin vagy admin / üresen hagyva vagy admin/user vagy user / user. Ha ezek nem működnének, akkor az eszköz alján található meg a  belépési azonosító.)

 

Line Enable: YES
SIP Port: 5060
Proxy: sip.fonio.hu

Register: YES
Register Expires: 10

Display Name: ügyfélazonosító*001

USER ID: ügyfélazonosító*001
Password: szolgáltatótól kapott jelszó
Auth ID: ügyfélazonosító*001

Preferred Codec: G.729, G.711 u-Law vagy G.711 A-Law

 

Az adapterbe való belépés általában a következő adatokkal lehetséges: admin / admin

 

kpkivgs